BU SAĞLIK KURULUŞUNA, SAĞLIK HİZMETİ ALMAK İÇİN BAŞVURAN HERKESİN:
1. Hizmetlerden Yararlanma Hakkı:
* Kuruluşumuza başvuran birey;
fiziksel, düşünsel ve sosyal özellikleri ne olursa olsun varolan tanı,
tedavi ve rehabilitasyon olanaklarından en üst düzeyde yararlanma
hakkına sahiptir.
* Hastamız, doktorunu veya sağlık kurumunu seçme ve tedavisinin herhangi bir evresinde değiştirme hakkına sahiptir.
* Hastanın tıbbi kayıtları hastanın arzusu doğrultusunda istenilen sağlık kurumuna iletilir.
* Kuruluşumuzun sağlık
görevlileri, hastamıza tıp uygulama kural ve ilkelerine aykırı ya da
aldatıcı nitelikte tanı ve tedavi uygulayamazlar.
2. Saygı Ve Itibar Görme Hakkı:
* Hastamız, her zaman ve her
türlü koşulda, bireysel itibari korunarak, saygılı, nazik, şevkatli ve
güleryüzlü bir ortamda tetkik yaptırma, tanı öğrenme ve tedavi olma
hakkına sahiptir.
* Kuruluşumuzun hiçbir çaışanı
hastalarımızla tartışma hakkına sahip değildir. Her aşamada,
çözülemeyen her türlü sorun kuruluşumuzun ilkelerine ve varolan yasalara
uygun şekilde çözümlenir.
3. Mahremiyet Hakkı:
* Hastalarımız, ziyaretçiler
de dahil olmak üzere, kuruluşumuz ile resmi bağlantısı olmayan ya da
resmi bir bağlantısı olmakla birlikte tedavisi ile doğrudan ilgili
olmayan kişiler ile konuşmayi ya da kişileri görmeyi reddetme hakkıa
sahiptir.
* Hastalarımız, hekimleri ile
görüşme ve muayene edilme aşamalarında yeterli görsel ve işitsel
gizlilik sağlayacak bir ortamda bulunmayı isteme hakkına sahiptir.
* Hastalarımız, gerek
duydukları taktirde kuruluşumuzca sağlanmakta olan güvenlik dışında ek
koruma talebinde bulunmayı, bedelini ödemek koşulu ile isteme hakkına
sahiptir.
* Kuruluşumuza başvuran
bireylerin kuruluşumuza verdiği ve ayrıca tanı ve tedavi aşamasında elde
edilen tüm bilgiler, ölümünden sonra da gizli kalacak şekilde korunur.
Bu bilgiler, hastanın ya da varislerinin açık izni ya da mahkeme kararı
doğrultusunda ilgili mercilere verilebilir.
* Hastalarımız, tanı ve
tedavilerinin her aşamasında, kendilerine ait dosyalara bakma ve kopya
alma hakkına sahiptir. Tıbbi gereklilik olmadiği ve hasta izin vermediği
sürece, hangi gerekçeyle olursa olsun, kendisine dair özel ve aile
yaşamına ilişkin bilgi edinilemez.
4. Kimlği Bilme Hakkı:
* Hastalarımızın,
kuruluşumuzda kendisinin ilişkide bulunduğu tüm görevlilerin kimlikleri
ile meslek sorumluluklarını bilme hakkı vardır.
5. Bilgi Edinme Hakkı:
* Hastalarımızın, ya da yasal
varislerinin, tanı ve tedavıinin tüm süreçlerine ve hastalığın olası
gidişatına ilişkin tam ve yeni bilgi alma, kendilerine ilişkin tıbbi
dökümantasyona ulaşma hakkı vardır.
* Resmi dili anlamayan bir
hastanın hastalığı ile ilgili bilgiler, kendi talebi üzerine, temin
edilebildiği taktirde çevirmen aracılığı ile verilir. 6. Haberleşme
Hakkı:
* Temin edilebildiği ve
bedelini ödeyebildiği taktirde resmi konuşma dilini anlamayan bir
hastanın haberleşme amacı ile tercüman isteme hakkı vardır.
7. Hastadan Rıza Alınması:
* Hasta tıbbi ve yasal
zorunluluklar dışında, hastalığı ile ilgili ciddi yan etki riski,
nekahat ile ilgili problemler ve sonuçta elde edilecek başarı şansı gibi
konularda bilgilendirildikten sonra tedavisi ile ilgili olarak
verilecek kararlara katılma hakkına sahiptir. Hasta bu hakkı kullandığı
taktirde yapılacak tedaviyi de kabul etmiş sayılır.
* Hastanın yasal temsilcisinin
onayının gerektiği ve önerilen girişimin acil olduğu durumda, eğer
temsilcinin onayı zamanında alınamıyorsa tıbbi girişim hekimin kararı
ile yapilabilir.
* Yasal temsilcinin onay
vermeyi reddettiği durumda hekimin, hastanın yaşamını tehdit altında
görmesi halinde karar mahkemeye ya da hakem heyeti benzeri merciye
bırakılmalıdır.
* Hastanın klinik çalışma, deney ve araştırmalar katılımında gönüllülük esastır ve yazılı onayı şarttır.
8. Danışma (Konsültasyon) Hakkı:
* Hastanın kendi talebi ve
gerekiyorsa bedelini ödemeyi kabul etmesi halinde, başka bir uzman ile
konsültasyon yapılmasını isteme hakkı vardır.
9. Planlanan Tedaviyi Reddetme Hakkı:
* Hastanın önerilen tedaviyi yazılı onay vererek reddetme hakkı vardır. Bu durumda kurumumuz hasta ile igisinii keser.
* Daha önce tedaviyi reddetmiş bir hasta kurumumuza tekrar başvurursa, gerekli tıbbi bakım ve tedaviyi alma hakkı vardır.
10. Tetkik ve Tedavi Bedelleri:
* Hastanın kuruluşumuzdan
sağlamış olduğu hizmet karşılığında ödeyeceği bedelin açık ve detaylı
bir faturasını isteme ve alma hakkı vardır.
11. Sosyal ve Psikolojik Destek Alma:
* Hastalarımızın, teşhis veya
tedaviye engel olmadığı sürece, kendilerine has kiyafetleri giyme ve
inançlarıyla ilgili görev ve/veya sembolleri kullanma, sosyal ve
psikolojik destek alma, refakatçi bulundurma ve ziyaretçi kabul etme
hakkı vardır.
12.Hasta Şikayetleri:
* Hastanın şikayetleri dikkate
alınarak, şikayet mekanizmasının başlatılması, gözden geçirilmesi ve
sonuçlandırılması ile sonuçtan haberdar edilmesi hakkı vardır.
* Hastalarımızın, 6023 sayılı
kanun gereğince ilgili meslek kuruluşları ve mahkemelere başvuru hakkı
saklı kalmak koşulu ile, kuruluşumuzun hasta haklarına ilişkin
şikayetlerini kuruluşumuzun idari yetkilisi aracılığı ile "Bilimsel Etik
Kurulu"na bildirme hakkı vardır.
* Hasta, hukuki haklaıi için de, yargıya başvurma hakkına sahiptir.
13. Sağlık Kuruluşu Kural ve Uygulamaları:
* Hasta, kendisine uygulanacak hastane kural ve uygulamaları hususunda bilgi edinme hakkına sahiptir.
* Hasta, tıbbi kayıtlarında
gerçeğe uymayan hastalık ve/veya tedavi işlemi ile ilgili kayıt tespit
etmesi durumunda düzeltilmesini talep etme hakkına sahiptir.
14. Dini Hizmetlerden Faydalanma Hakkı:
* Bedeli ödendiği ve temin
edilebildiği taktirde, agoni halindeki hasta için, hastanın kanunen
yetkili temsilcisinin, hastanın dini ihtiyaçlarına göre telkin ve dua
etmek üzere bir din adamını getirme hakkı vardır.